Instagram to nie tylko aplikacja i medium społecznościowe, pozwalające nam przyjrzeć się poczynaniom naszych bliskich, ale przede wszystkim prężny biznes, na którym wiele młodych dziewczyn opiera swoją karierę influencerek. W prowadzenie profesjonalnego Instagrama trzeba nałożyć więcej pracy niż może nam się wydawać. Jak zacząć?
Żeby twoje konto wyglądało na dopracowane i przyciągało uwagę, liczy się przede wszystkim swój własny „vibe” – chodzi o konkretną estetykę, klimat w który chcecie się wpasować. Może to być tematyka beauty, delikatne pastele, beże, czarno-białe, dekadenckie zdjęcia, ziarniste „vintage” polaroidy… Cokolwiek podoba wam się najbardziej i będzie wydawało się autentyczne. Znajdź swój klimat, trzymaj się wybranego filtra i ustawień, takich jak kontrast czy cienie i ekspozycja.
Skup się na zdjęciach raczej niż ich „ulepszaczach” – filtry mogą zdziałać dużo dobrego, jednak w umiarze. Unikaj kiczowatych filtrów ze Snapchata, na których będziesz nierozpoznawalna, nie przesadzaj z „naklejkami”, sztucznymi kolorami. Niech twoje zdjęcia bronią się same za siebie. Jeśli szukasz jednak narzędzi, żeby popracować nad ich wyglądem, to warto skorzystać z VSCO i popularnego ostatnio HUJI.
Pamiętaj, że podpisy też są ważne – odpuść sobie banały i zasypywanie bezosobowymi hashtagami. W opisie też masz okazję zaprezentować swoją osobowość. Niech będzie krótki, błyskotliwy i na temat – wtedy na dłużej zapadnie w pamięć!